Tumblr mikroblogošanas platforma

Tumblr ir mikroblogošanas platforma, kas tika izveidota 2007. gadā un līdz 2015 gadam ir izaugusi par vienu no lielākajām mājas lapām pasaulē ar vairāk nekā 200 miljoniem aktīvo lietotāju un vairāk kā 100 miljardiem satura tālāk padošanas. Tumblr izveidotājs ir Deivids Karps, kurš šo mikroblogošanas platformu aizsāka 2007. gadā ar piesaistītajām investīcijām 700 tūkstošu dolāru apmērā, bet kopumā viņa uzņēmums ir saņēmis vairāk kā 100 miljonus dolāru investīcijas. Tumblr ir To 50 pasaulē vislietotāko mājas lapu vidū un ar šādiem statiem šai mikroblogošanas platformai pēdējos gados izdodas iegūt pat 100 miljonu dolāru apgrozījumu gadā, bet pats interesantākais ir tas, ka Yahoo uzņēmums nesen pārpirka Tumblr par 1.1 miljardu ASV dolāru, kas Deividu Karpu padarīja par multimiljonāru un pašam Tumblr servisam piesaistīja lielas naudas investīcijas un ļoti lielu mediju uzmanību, kā arī jaunus klientus.

Tumblr pašā pamatā ir līdzīgs Twitter vai Facebook ziņu plūsmai un tas ir sava veida sociālais tīkls, kur jebkurš cilvēks var izveidot savu ziņojumu un tajā ievietot vai nu bildi vai video vai tekstu un audio un šo ziņu parādīt publikai vai arī paturēt privātu. Bet servisa pašas labākās īpašības ir tieši tās, ka tas ļauj jebkuru cita lietotāja rakstu tā teikt ieteikt, jeb pievienot savai ziņu plūsmai un tādā veidā ziņas var ātri izplatīties un kļūt ļoti populāras. Tieši šī iespēja veidot būtībā jebkādu dizainu, kādu vien katrs lietotājs vēlas un arī dalīties ar ziņām, kas liekas interesantas un aizraujošas ir galvenā Tumblr priekšrocība, kas tad arī ļauj noturēt šo lielo lietotāju skaitu un iegūt pietiekoši daudz apmeklējumu mēnesī, lai padarītu šo servisu par visai iespaidīgu konkurentu lielajiem sociālajiem tīkliem.

Tumblr platformā ir iespējams veidot pilnīgi jebkāda tipa saturu sākot no vienkāršām bildēm līdz pat pieaugušo saturam un Deivids Karps ir dažādās preses konferencēs atzinies, ka Tumblr pieaugušo satura blogi sastāda no 3% līdz 5% no kopējā blogu skaita, kas ir diezgan lielas skaits, ja ņemam vērā, ja platformā ir vairāk kā 200 miljoni dažādu blogu.

Vidējais šīs mājas lapas apmeklētājs ir jaunietis līdz 25 gadu vecumam, kas tad arī padara šo platformu ļoti piesaistošu reklāmu izvietotājiem, jo tieši šai jauniešu kategorijai tad arī ir iespējams parādīt visas reklāmas, ko reklāmu izvietotāji vēlas. Un, lai gan šīs reklāmas nav tikpat spēcīgas, cik tās, kas tiek rādītas vairāk maksāt spējīgiem pieaugušajiem, tomēr šeit ir iespējams reklamēt dažādas modes preces, servisus un citas lietas, kas jauniešiem varētu interesēt.

Tumblr platforma vēl jo projām aug un turpina attīstīties un iegūt aizvien jaunus un jaunus apmeklētājus, bet šīs mājas lapas nākotne pagaidām vēl ir miglā tīta, lielie sociālie tīkli visu laiku mēģina pārvilināt cilvēkus uz saviem resursiem un tāpēc, ka, piemēram, Facebook ir ļoti liels cilvēku skaits un arī liela naudas plūsma, šis sociālais tīkls tad to arī var izdarīt.